Latest News
Everything thats going on at Enfold is collected here
Hey there! We are Enfold and we make really beautiful and amazing stuff.
This can be used to describe what you do, how you do it, & who you do it for.
YENİ MEZUN VELİ ÖĞRENCİSİ RÖPORTAJI
VideolarÖzel eğitim bir takım işidir. Bu takımın en önemli parçası da ailedir. Aile-eğitimci işbirliği ile etkin ve etkili ekip çalışması sayesinde takvim yaşıyla gelişim yaşını eşitlediğimiz öğrencimizi mezun ettik. Eğitimci bir akrabalarının, öğrencimizin özel bir durumu olabileceğini belirtmesi üzerine, aile bir uzman yardımı almaya karar verdiğini aktardı. Pandemi döneminde büyüyen öğrencimizin, topluluklara girdiği zaman içine kapanık davranışlar sergilediği, iletişiminin ve göz kontağının zayıf olduğunu fark eden velimiz, doktora gittikten sonra tavsiyesi üzerine özel eğitim almaya karar vermiş. Kesin olarak tanı konulmamasına rağmen velimiz özel eğitim arayışına devam etmiş ve birkaç farklı kurum gezdikten sonra Algı Özel Eğitimle tanışmış. Yapılan görüşmeler sonrası önce Rehabilitasyon bölümünde sonrasında ABA yoğun eğitim biriminde eğitime devam ettiler. Bu süreçte yaşanan problemleri çözmek adına ev ve kreş ziyaretleri yapıldı. Çalışılan tüm becerilerin ev ve kreş ortamında genellendiği görüldü. Son olarak kurumumuzda yoğun uygulamalı Aile eğitimi kapsamında oyun seansları yapıldı. Mezun öğrencinin annesi geldiği ilk günden mezuniyetine kadar olan süreçte neler yaşadığını anlattı. Öğrencimizin eğitime başladığındaki durumu, eğitim sürecindeki gelişimi ve geldiğimiz noktayı konuştuğumuz röportajda soruları Algı Özel Eğitim kurucumuz Parin Yakupyan @pyakupyan sordu, annemiz yanıtladı.
Problem Davranış Nedir? Nasıl başa çıkarız? | Elif Sanal ÇALIK
VideolarOtizmli bireylerin hayatını zorlaştıran konuların en başında problem davranışlar geliyor. Bu davranışların ne olduğunu ve aşmak için neler yapabileceğimizi Algı Özel Eğitim Kurumları Yöneticisi Parin Yakupyan ile Psikolog/Aile Danışmanı- ABA Program Süpervizörü Elif Sanal Çalık konuştu. • Problem davranış nedir? • Bazı davranışlar kime göre ve neye göre problemdir? • Problem davranışlar otizmin bir parçası mıdır? Her otizmli çocukta olur mu? • Çocukların problem davranışları özel eğitimde sergilemezken evde sergilemesi bize neler anlatır? • Takıntılar bir problem davranış mıdır? Çocuğun hep aynı yolu kullanarak eğitime gitmek istemesi, girdikleri her mağazadan broşür alması gibi küçük şeyler zamanla hayatımızı zorlaştırabilir mi? • Aileler problem davranış karşısında nasıl davranmalıdır?
ABA Kurumsal Danışmanlık Nedir? Nasıl Olur? | Başak TOPÇUOĞLU
VideolarAlgı Özel Eğitim Kurucumuz Parin Yakupyan ve Algı ABA Kurumsal Danışmanlık Koordinatörü, Kurul Onaylı Davranış Analisti (BCBA) Başak Topçuoğlu ile birlikte, ABA Kurumsal Danışmanlığımız hakkında sohbet ettik.
gibi pek çok konuya değindiğimiz sohbetimizin yol göstermesini temenni ederiz. ABA eğitim danışmanlığı hakkında aklınıza takılan sorularınız için bize ulaşabilirsiniz.
Otizmli Çocuklarda İletişim Nasıl Olmalıdır ? | Elif Sanal ÇALIK
Videolarİletişim, DSM-V’de OSB’nin tanı ölçütleri arasında yer alan çok önemli bir konudur. Ailelerin ve uzmanların çocuklara kazandırmak istediği ilk becerilerden biridir, iletişim desek yanılmış olmayız sanırım:) Peki, OSB’li çocuklarda iletişim becerisine çalışmaya nereden başlamak gerekir? Konuşmak iletişim kurmakla aynı şey midir? OSB’luğuna sahip çocuklarda iletişim becerilerini çalışırken nelere dikkat etmek gerekir? Algı Özel Eğitim Kurucumuz Parin Yakupyan ve Psikolog/Aile Danışmanı-ABA Program Süpervizörü/Uygulamalı Davranış Analisti Elif Sanal Çalık ile birlikte otizmli çocuklarda iletişim hakkında sıkça sorulan soruları hızlıca yer vermeye çalıştık. Konu ile ilgili aklınıza takılan soru ve sorunlarınız için bize ulaşabilirsiniz.
21 Mart Dünya Down Sendromu Farkındalık Günü Veli Röportajı
Videolar21 Mart Dünya Down Sendromu Farkındalık Günü: Farkındalık ve Kapsayıcılık İçin Bir Adım Atın! 21 Mart Dünya Down Sendromu Farkındalık Günü, her yıl Down Sendromu’na dair farkındalık oluşturmak ve özel gereksinimli bireylere yönelik önyargıları yıkmak için harekete geçilen bir gündür. Bu özel günde, Down Sendromlu bireylerin toplumda daha fazla kapsayıcılık ve eşitlik elde etmesi için hepimize görev düşmektedir.
Down Sendromu Nedir? Down Sendromu, 21. kromozomda fazladan bir kromozom bulunmasıyla ortaya çıkan genetik bir farklılıktır. Bu durum, bireyin fiziksel ve zihinsel gelişimini etkileyebilir. Fakat unutulmamalıdır ki, Down Sendromu bir hastalık değil, bir farklılıktır. Down Sendromlu bireyler de tıpkı diğer insanlar gibi saygı görmeyi ve eşit haklara sahip olmayı hak eder. Farkındalık Neden Önemli? Down Sendromu hakkında toplumda hala birçok yanlış bilgi ve önyargı mevcuttur. Bu durum, Down Sendromlu bireylerin ve ailelerinin hayatlarını zorlaştırabilmektedir. 21 Mart Dünya Down Sendromu Farkındalık Günü, bu yanlış bilgileri düzeltmek ve Down Sendromlu bireylere yönelik önyargıları yıkmak için önemli bir fırsattır. Farkındalık İçin Ne Yapabiliriz? Down Sendromu hakkında bilgi edinmek ve bu bilgiyi çevremizle paylaşmak, farkındalık oluşturmak için yapabileceğimiz en önemli şeydir. Ayrıca, Down Sendromlu bireylerin topluma aktif katılımını desteklemek ve onların yaşamlarını kolaylaştırmak için elimizden geleni yapmalıyız.
Otizmli Çocuklarda Kaygı Bozukluğu
VideolarOtizm spektrum bozukluğu (OSB), çocukluk çağında yaygın olarak görülen nörogelişimsel bir bozukluktur. Otizmli bireyler genellikle sosyal etkileşimde zorluklar yaşarlar, tekrarlayıcı davranışlar sergilerler ve sınırlı ilgi alanlarına sahiptirler. Bu belirtilere ek olarak, birçok otizmli çocukta kaygı bozukluğu da gözlemlenmektedir. Otizmli çocuklarda kaygı bozukluğu, genellikle sosyal becerilerdeki zorluklar, değişen rutinlere olan direnç ve tahmin edilemeyen durumlarla baş etme güçlüğü gibi otizmle ilişkili özelliklerden kaynaklanır. Bu çocuklar, çevreleriyle uyum sağlamakta zorlanırken, çevresel uyaranlara aşırı duyarlı olabilirler. Bu da onları çeşitli kaygı belirtileriyle karşı karşıya bırakabilir. Otizmli çocuklarda yaygın olarak görülen kaygı belirtileri arasında aşırı endişe, korku, sinirlilik, mide bulantısı, baş ağrısı, uyku sorunları ve davranışsal değişiklikler bulunmaktadır. Bu belirtiler, çocuğun günlük yaşamını etkileyebilir ve sosyal, akademik ve duygusal gelişimini olumsuz yönde etkileyebilir. Kaygı bozukluğu olan otizmli çocuklara destek sağlamanın önemli bir yolu, duygusal ve sosyal becerilerini geliştirmek için özel olarak tasarlanmış terapi programlarına katılmalarını sağlamaktır. Bireyselleştirilmiş eğitim ve terapi planları, çocuğun kaygı düzeyini azaltmaya ve daha iyi başa çıkma stratejileri geliştirmesine yardımcı olabilir. Ayrıca, otizmli çocukların kaygı düzeylerini azaltmaya yardımcı olmak için stresi azaltıcı teknikler, derin nefes egzersizleri ve gevşeme teknikleri gibi pratik yöntemler de kullanılabilir. Aileler ve eğitimciler, çocuğun ihtiyaçlarına duyarlı bir şekilde yaklaşarak destek sağlayabilir ve çocuğun kaygı düzeyini azaltmak için güvenli bir ortam oluşturabilirler. Sonuç olarak, otizmli çocuklarda kaygı bozukluğu oldukça yaygın bir durumdur ve çocuğun genel yaşam kalitesini olumsuz yönde etkileyebilir. Ancak erken tanı ve uygun destekle, bu çocukların kaygı düzeyini azaltmak ve daha sağlıklı bir yaşam sürmelerine yardımcı olmak mümkündür. Algı Özel Eğitim Kurucumuz Parin Yakupyan ile Algı Program Süpervizörü, Klinik Psikolog, Aile Danışmanı İsmail Bıyıklı çocuklarda kaygı bozukluğu nasıl olur? ilgili soruları yanıtladı. Bu güzel röportaj için kendisine teşekkür ederiz.